W dniach 17-18 października starsi uczniowie klasy perkusji mgr Wiktorii Kliber wziÄ™li udziaÅ‚ w IX Ogólnopolskich Warsztatach Perkusyjnych. CaÅ‚y festiwal perkusyjny odbywaÅ‚ siÄ™ OgólnoksztaÅ‚cÄ…cej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Feliksa Nowowiejskiego w GdaÅ„sku. Zjechali siÄ™ wykÅ‚adowcy z caÅ‚ego Å›wiata m. in. z Francji, Danii, Szwecji, USA, Meksyku i Tajwanu. Nie zabrakÅ‚o muzyków z Polski. ZajÄ™cia podczas warsztatów odbywaÅ‚y siÄ™ w formie lekcji otwartych, mistrzowskich oraz wykÅ‚adów. Dla nauczycieli zorganizowane byÅ‚y lekcje metodyczne, ale mogli również czynnie uczestniczyć w zajÄ™ciach dla uczniów. Aleks, Eryk, Jakub i Mateusz poznawali podstawy improwizacji klasycznej i jazzowej oraz gry na takich instrumentach jak cajon czy conga, doskonalili swój warsztat na zestawie perkusyjnym, uczyli siÄ™ jak stworzyć na instrumentach perkusyjnych efekty dźwiÄ™kowe wykorzystane kiedyÅ› kreskówkach Walta Disneya. Dowiedzieli siÄ™ także, że wszystko może być instrumentem perkusyjnym. DÅ‚ugo nie trzeba byÅ‚o czekać – podczas drogi do miejsca noclegowego, chÅ‚opcy szukali brzmieÅ„ na różnych napotkanych przedmiotach. Oprócz tego poznali wiele muzycznych tradycji i kultur z caÅ‚ego Å›wiata. Zainteresowaniem cieszyÅ‚ siÄ™ również niedawno powstaÅ‚y instrument – aluphone. Współtwórca instrumentu byÅ‚ na warsztatach, a dodatkowo pokazaÅ‚ technikÄ™ gry szeÅ›cioma paÅ‚kami. Niewielu ludzi na Å›wiecie potrafi grać w ten sposób. W przerwie miÄ™dzy zajÄ™ciami uczniowie udali siÄ™ do najwyżej poÅ‚ożonego tarasu widokowego w GdaÅ„sku. Z 130 metrów mogli podziwiać morze baÅ‚tyckie oraz panoramÄ™ GdaÅ„ska. Warto dodać, że w festiwalu braÅ‚ udziaÅ‚ rownież absolwent PaÅ„stwowej SzkoÅ‚y Muzycznej w Odolanowie – Gracjan Woźniak, który aktualnie kontynuuje swojÄ… naukÄ™ w Zespole Szkół Muzycznych im. Krzysztofa Komedy – TrzciÅ„skiego w Ostrowie Wielkopolskim. Wyjazd byÅ‚ bardzo udany, a uczniowie wrócili zainspirowani i gotowi do dalszego ksztaÅ‚towania gry na instrumentach perkusyjnych i podobno chÄ™tni na kolejne warsztaty
.